Showing results 316 to 335 of 348
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
1994 | Saber(e)Educar: uma revista para a nossa escola | Bramão, Beatriz; Azevedo, Natália | article | openAccess; openAccess; openAccess |
Jun-2005 | Seeds for introducing Creative Writing co-laboratory into learning sets: Case studies at Portugal | Correia, Patrícia; Correia, Secundino; Correia, Tiago; Cardoso, Inês | article | openAccess |
2008 | Ser leitor no século XXI : importância da compreensão na leitura para o exercício pleno de uma cidadania responsável e activa | Martins, Maria da Esperança; Sá, Cristina Manuela | article | openAccess |
2015 | Ser professor : quantos desafios | Neves, Ivone; Miranda, Maria Nascimento | article | openAccess |
2022 | O Snoezelen como recurso no ensino e na aprendizagem da língua inglesa por parte de indivíduos com PDI: um estudo de caso | Filipe Fernandes Santos, Cláudio | article | openAccess |
2015 | Sobre a formação do professor alfabetizador : contributos para a caracterização do conhecimento de base do professor alfabetizador | Silva, Cristina Vieira; Viana, Fernanda Leopoldina; Pereira, Íris Susana Pires | article | openAccess |
Mar-2004 | Sobredotação: Uma Realidade/Um Desafio | Sousa, Teresa Maria Ferreira Barbosa de; Mamede, Maria Clotilde Caleiro; Serra, Helena | article | openAccess |
2019 | Spatial accessibility and social inclusion: The impact of Portugal's last health reform | Lopes, Hélder da Silva; Ribeiro, Vítor; Remoaldo, Paula | article | openAccess |
2008 | A supervisão pedagógica numa articulação entre a preparação do educador, a formação do aluno e a qualidade da educação das crianças: A função da escala de empenhamento do adulto na concretização deste processo | Brandão, Isabel; Santos, Maria Alice | article | openAccess |
2019 | Teacher training and professional identity : the contribution of collaborative work in education | Gonçalves, Daniela; Silva, Cristina Vieira | article | openAccess |
19-Dec-2017 | Teaching and learning with geotechnologies on primary education: Students’ perceptions | Ribeiro, Vítor; Azevedo, Luísa; Osório, António | article | openAccess |
2022 | Technology and methodology : the “MADE BY THEM TO THEM” approach in early childhood | Quadros-Flores, Paula; Gonçalves, Daniela; Ramos, Altina | article | openAccess |
2016 | The creation of a new tourist destination in low density areas: the Boticas case | Ribeiro, Vítor; Lopes, Hélder; Remoaldo, Paula; Ribeiro, José Cadima; Silva, Sara | article | openAccess |
2014 | The economic crisis in Portugal and children’s rights to non-discrimination | Sarmento, Manuel Jacinto; Fernandes, Natália; Trevisan, Gabriela | article | openAccess |
2019 | The Great Adventure for Gender (Equality/Inequality) the Images of the Feminine and the Masculine Transmitted by the Portuguese Manual of the 4th Year of the 1st Cycle of Basic Education (2014-2015) | Samagaio, Florbela | article | openAccess |
10-Apr-2017 | The inclusion of the other in ourselves: reception and comprehension of refugees in Portugal | Prata Gomes, Miguel; Vieira, Ana; Marques, José Carlos; Vieira, Ricardo | article | embargoedAccess |
2010 | The military in the Chamber of Deputies 1851-1870 – corporative lines of action in defense of the army | Monteiro, Isilda | article | openAccess |
2017 | The planning of tourism on rural areas: the stakeholders' perceptions of the Boticas municipality (Northeastern Portugal) | Ribeiro, Vítor; Remoaldo, Paula; Freitas, Isabel; Matos, Olga; Lopes, Hélder; Silva, Sara; Sánchez Fernández, Maria Dolores; Ribeiro, José Cadima | article | openAccess |
2017 | The struggle for recognition inside the city | Gonçalves, José Luís | article | openAccess |
May-2006 | Trabalhar e estudar sob a lente dos processos e estratégias de auto–regulação da aprendizagem | Salgado, Ana; Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Rodrigues, Ângela; Silva, Cândida Sofia Torres da; Marques, Carina; Amorim, Liliana; Machado, Sandrine; Núñez Perez, José Carlos; González-Pienda, Júlio A.; Hernández-Pina, Fuensanta | article | openAccess |