Showing results 325 to 344 of 348
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2019 | Teacher training and professional identity : the contribution of collaborative work in education | Gonçalves, Daniela; Silva, Cristina Vieira | article | openAccess |
19-Dec-2017 | Teaching and learning with geotechnologies on primary education: Students’ perceptions | Ribeiro, Vítor; Azevedo, Luísa; Osório, António | article | openAccess |
2022 | Technology and methodology : the “MADE BY THEM TO THEM” approach in early childhood | Quadros-Flores, Paula; Gonçalves, Daniela; Ramos, Altina | article | openAccess |
2016 | The creation of a new tourist destination in low density areas: the Boticas case | Ribeiro, Vítor; Lopes, Hélder; Remoaldo, Paula; Ribeiro, José Cadima; Silva, Sara | article | openAccess |
2014 | The economic crisis in Portugal and children’s rights to non-discrimination | Sarmento, Manuel Jacinto; Fernandes, Natália; Trevisan, Gabriela | article | openAccess |
2019 | The Great Adventure for Gender (Equality/Inequality) the Images of the Feminine and the Masculine Transmitted by the Portuguese Manual of the 4th Year of the 1st Cycle of Basic Education (2014-2015) | Samagaio, Florbela | article | openAccess |
10-Apr-2017 | The inclusion of the other in ourselves: reception and comprehension of refugees in Portugal | Prata Gomes, Miguel; Vieira, Ana; Marques, José Carlos; Vieira, Ricardo | article | embargoedAccess |
2010 | The military in the Chamber of Deputies 1851-1870 – corporative lines of action in defense of the army | Monteiro, Isilda | article | openAccess |
2017 | The planning of tourism on rural areas: the stakeholders' perceptions of the Boticas municipality (Northeastern Portugal) | Ribeiro, Vítor; Remoaldo, Paula; Freitas, Isabel; Matos, Olga; Lopes, Hélder; Silva, Sara; Sánchez Fernández, Maria Dolores; Ribeiro, José Cadima | article | openAccess |
2017 | The struggle for recognition inside the city | Gonçalves, José Luís | article | openAccess |
May-2006 | Trabalhar e estudar sob a lente dos processos e estratégias de auto–regulação da aprendizagem | Salgado, Ana; Rosário, Pedro; Mourão, Rosa; Rodrigues, Ângela; Silva, Cândida Sofia Torres da; Marques, Carina; Amorim, Liliana; Machado, Sandrine; Núñez Perez, José Carlos; González-Pienda, Júlio A.; Hernández-Pina, Fuensanta | article | openAccess |
2014 | Trabalho e processos de marginalização social no século XXI : aproximações teóricas e dados estatísticos | Silvestre, Agostinho Rodrigues; Fernandes, Luís | article | openAccess |
2014 | A transdisciplinaridade como meio potenciador de reconhecimento de sentido(s): uma experiência formativa profissionalizante com futuros professores de 1º e de 2º ciclo do ensino básico | Nogueira, Isabel Cláudia; Gonçalves, Daniela | article | openAccess |
2021 | Transição entre a Educação Pré-Escolar e o primeiro ano: desafios do contexto educativo português | Bolgenhagen, Silvani Kempf; Cosme, Ariana; Pinheiro, Ana Cristina | article | openAccess |
2004 | Um encontro com Sophia | Pinho, Arnaldo de | article | openAccess |
Mar-2004 | Uma Apresentação da (Ga)Linha de Investigação: Tecnologia, Educação e Aprendizagem | Pinheiro, Ana; Afonso, Carlos; Matos, João Carlos; Andrade, Manuela; Gomes, Miguel Prata; Medeiros, Paula; Pequito, Paula; Correia, Secundino | article | openAccess |
2013 | Una imagen sobre la educación artística en la actualidad | Oliveira, Mónica; Silva, Brigite | article | openAccess |
2012 | Unequal and dependent development: the Minho region in the northwest of Portugal | Ribeiro, Vitor; Silva, Manuel Carlos; Cardoso, António | article | openAccess |
2015 | Using arcade games to engage students in the learning of foreign and mother languages | Moura, Adelina | article | restrictedAccess |
2023 | Using collaborative web-based maps to promote geography teaching and learning | Ribeiro, Vítor | article | openAccess |