Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.11796/2800
Title: | Atuação do docente perante uma situação de Primeiros Socorros |
Authors: | Pereira, Sílvia Maria Martins |
Orientador: | Gonçalves, Daniela |
Keywords: | Educação pré-escolar Ensino básico Primeiros socorros |
Issue Date: | 24-Jul-2019 |
Abstract: | A finalidade deste documento prende-se com um processo de investigação/formação que temos vindo a desenvolver, no âmbito da prática de ensino supervisionada do curso de Mestrado em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1.º Ciclo do Ensino Básico, sobre a atuação do docente perante uma situação de primeiros socorros.
O trabalho realizado foi enquadrado por uma abordagem qualitativa e interpretativa, com os dados a serem recolhidos através de um inquérito por questionário, aplicado a educadores de infância, professores de 1.º Ciclo do Ensino Básico e estudantes de formação inicial, e analisados com recurso a uma análise inferencial e descritiva.
Também inclui uma atividade realizada no 1º Ciclo, com o nome “O hospital veio a escola”.
Este processo tem como finalidade dar resposta à pergunta “atuação dos professores/educadores perante uma situação de primeiros socorros”, sendo esta o fio condutor deste trabalho The purpose of this document is an investigation / training process that we have been developing, within the framework of the supervised teaching practice of the Master Course in Pre-School Education and Teaching of the 1st Cycle of Basic Education, on the performance of the teacher in a first aid situation. The work carried out was framed by a qualitative and interpretative approach, with data to be collected through a questionnaire survey, applied to early childhood educators, elementary school teachers and students of initial formation, and analyzed with recourse to an inferential and descriptive analysis. Also includes an activity performed in the 1st Cycle, with the name "The hospital came to school". This process has the purpose of answering the question "teachers '/ educators' performance before a first aid situation", and this is the guiding principle of this work. KEY WORDS: Accident, Incident, Childhood Disorders, First Aid |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.11796/2800 |
metadata.thesis.degree.name: | Mestrado em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1º Ciclo do Ensino Básico |
Appears in Collections: | Educação Pré-Escolar e em Ensino do 1º Ciclo do Ensino Básico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Silvia Pereira_ FINAL.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.