Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.11796/716
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Neves, Maria Ivone | en_US |
dc.date.accessioned | 2008-06-17T13:48:40Z | en_US |
dc.date.accessioned | 2013-05-20T13:54:02Z | - |
dc.date.available | 2008-06-17T13:48:40Z | en_US |
dc.date.available | 2013-05-20T13:54:02Z | - |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.citation | NEVES, Ivone - A Formação Prática e a Supervisão da Formação. Saber(e)Educar. Porto: ESE de Paula Frassinetti. N.º12 (2007), p.79-95 | en_US |
dc.identifier.issn | 0873-3600 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11796/716 | - |
dc.identifier.uri | http://purl.net/esepf/handle/20.500.11796/716 | en_US |
dc.description | p.79-95 | en_US |
dc.description.abstract | O contexto actual da pós-modernidade, com a sua forte vivência de pluralismos de todas as naturezas representa um campo fértil para a exploração de uma perspectiva de formação de professores que se identifica com os princípios de uma escola reflexiva e com o paradigma do profissional reflexivo. A adopção do(s) modelos de supervisão que sustentema formação prática dos formandos deve assim merecer especial atenção por parte das instituições de formação.Neste processo formativo destacamos a necessidade de um trabalho colaborativo que envolva o supervisor institucional e supervisor cooperante, sendo ambos co-responsáveis pela formação pessoal e profissional dos futuros educadores. | en_US |
dc.description.abstract | The present context of post-modern times, with its strong effervescence of pluralism of all types, represents a fertile field for the exploration of a perspective in the formation of teachers which can be identified with the main principles of a reflexive school together with the paradigm of a reflexive professional. The adoption of supervision models which are able to sustain the practical formation of teachers-to-be shall take into consideration by information institutions. In this sense, we stress the need of a collaborative work which shall involve both the institutional supervisor and cooperant supervisor, being both responsible for the personal and professional formation of future educators. | en_US |
dc.language.iso | por | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Saber (e) Educar;11 | en_US |
dc.rights | openAccess | - |
dc.subject | Supervisão de professores | en_US |
dc.subject | Formação de professores | en_US |
dc.subject | Ensino reflexivo | en_US |
dc.title | A Formação Prática e a Supervisão da Formação | en_US |
dc.type | article | en_US |
Appears in Collections: | N.º 12 (2007) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SeE12A_FormacaoIvoneNeves.pdf | 362.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.