Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.11796/932
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Afonso, Carlos | en_US |
dc.date.accessioned | 2009-03-20T16:01:10Z | en_US |
dc.date.accessioned | 2013-05-20T13:59:13Z | |
dc.date.available | 2009-03-20T16:01:10Z | en_US |
dc.date.available | 2013-05-20T13:59:13Z | |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.identifier.citation | AFONSO, Carlos - Formação de professores para a educação bilingue de surdos.Saber (e) Educar. Porto:ESE de Paula Frassinetti. Nº 13 (2008), p. 159-169 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11796/932 | |
dc.description | p. 159-169 | en_US |
dc.description.abstract | Ao longo do texto ir-se-á discutir os recentes avanços e recuos da educação de Surdos em Portugal, com enfoque numa perspectiva de bilinguismo e intermulticulturalismo crítico que advém de um paradigma sócio - -antropológico da surdez. Irá defender-se, em particular, a formação pedagógica de professores Surdos como um passo imprescindível e inadiável na concretização de uma adequada educação bilingue de Surdos. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this paper is to discuss the recent advances and setbacks of Deaf Education in Portugal. It enhances the perspective of bilinguism and critical multiculturalism that comes from the social-anthropological paradigm of Deafness. It will defend the pedagogical education of the Deaf Teachers as a vital step to the implementation of an accurate bilingual Deaf Education. | en_US |
dc.language.iso | por | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Saber (e) Educar;13 | en_US |
dc.rights | openAccess | |
dc.subject | Educação bilingue | en_US |
dc.subject | Surdez | en_US |
dc.title | Formação de professores para a educação bilingue de surdos | en_US |
dc.type | article | en_US |
Appears in Collections: | N.º 13 (2008) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SeE_13FormacaoProfessoresSurdos.pdf | 239.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.