Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAfonso, Carlosen_US
dc.date.accessioned2009-03-20T16:01:10Zen_US
dc.date.accessioned2013-05-20T13:59:13Z
dc.date.available2009-03-20T16:01:10Zen_US
dc.date.available2013-05-20T13:59:13Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.citationAFONSO, Carlos - Formação de professores para a educação bilingue de surdos.Saber (e) Educar. Porto:ESE de Paula Frassinetti. Nº 13 (2008), p. 159-169en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11796/932
dc.descriptionp. 159-169en_US
dc.description.abstractAo longo do texto ir-se-á discutir os recentes avanços e recuos da educação de Surdos em Portugal, com enfoque numa perspectiva de bilinguismo e intermulticulturalismo crítico que advém de um paradigma sócio - -antropológico da surdez. Irá defender-se, em particular, a formação pedagógica de professores Surdos como um passo imprescindível e inadiável na concretização de uma adequada educação bilingue de Surdos.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to discuss the recent advances and setbacks of Deaf Education in Portugal. It enhances the perspective of bilinguism and critical multiculturalism that comes from the social-anthropological paradigm of Deafness. It will defend the pedagogical education of the Deaf Teachers as a vital step to the implementation of an accurate bilingual Deaf Education.en_US
dc.language.isoporen_US
dc.relation.ispartofseriesSaber (e) Educar;13en_US
dc.rightsopenAccess
dc.subjectEducação bilingueen_US
dc.subjectSurdezen_US
dc.titleFormação de professores para a educação bilingue de surdosen_US
dc.typearticleen_US
Appears in Collections:N.º 13 (2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SeE_13FormacaoProfessoresSurdos.pdf239.09 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.