Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/2705
Title: O contributo da expressão musical na socialização de crianças com DID, no 1.º ciclo do Ensino Básico
Authors: Martins, Joana Margarida Macedo
Orientador: Afonso, Carlos
Keywords: Educação especial
Expressão musical
Deficiência intelectual e desenvolvimental (DID)
Socialização
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Pretendeu-se com este trabalho, salientar a importância e o impacto que a música tem na socialização de crianças com necessidades educativas especiais, nomeadamente com diagnóstico de défice intelectual e desenvolvimental. Para tal foram aplicados questionários a docentes de um agrupamento de escolas do distrito do Porto. Os principais resultados do estudo demonstraram que os docentes atribuem importância ao trabalho na área da expressão musical, mas que continuam a confrontar-se com problemas e dificuldades devido a lacunas na sua formação e insuficientes recursos humanos e materiais.
This work intended to emphasize the importance and impact that music has on the socialization of children with special educational needs, namely with a diagnosis of intellectual and developmental deficit. Therefore, questionnaires were applied to teachers from a school group in the district of Porto. The main results of the study proved that teachers attach importance to work developed in the musical expression area, but they still continue to face problems and difficulties due to the gaps in their academic qualifications and insufficient human and material resources. Keywords: musical expression; special education; intellectual and developmental deficit; socialization
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11796/2705
Appears in Collections:PG Educação Especial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
projeto JM.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.