Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/2802
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodrigues, Juliana Pedreschi-
dc.contributor.authorGonçalves, José Luís-
dc.contributor.authorGarcia, Valéria Aroeira-
dc.contributor.authorGonçalves, Daniela-
dc.date.accessioned2019-09-19T08:26:22Z-
dc.date.available2019-09-19T08:26:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationRodrigues, J. P., Gonçalves, J. L., Garcia, V. A. & Gonçalves, D. (2019). Educação integral, institucionalização do tempo livre: outras lógicas educacionais no contexto luso-brasileiro. Cadernos CEDES, 39(108), 145-160.https://dx.doi.org/10.1590/cc0101-32622019225885pt_PT
dc.identifier.issn1678-7110-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11796/2802-
dc.description.abstractA finalidade principal do presente artigo é refletir sobre os debates que circundam a educação integral. Baseado em revisão bibliográfica de estudos específicos sobre essa temática, propõe um breve diálogo entre concepções de educação integral no Brasil e em Portugal, articulando-as com propostas no campo da educação não formal. São apresentadas observações sobre as peculiaridades da educação integral em ambos os países, atentos para outros jeitos de organizar o processo educacional, escapando de uma única lógica e do risco de institucionalização cada vez maior do tempo livre.pt_PT
dc.description.abstractThe main purpose of the article is to reflect on the debates surrounding full-time education, and based on a bibliographical review of specific studies on the subject, to propose a brief dialogue between the conceptions of full-time education in Brazil and Portugal, articulating them with proposals in the field of non-formal education. Observations on the peculiarities of full-time education in both countries are presented here, attentive to other ways of organizing the educational process, escaping from a single logic and the risk of institutionalization of free time. Keywords: Full-time education; Non-formal and informal education; Community interventionpt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectEducação em tempo integralpt_PT
dc.subjectEducação não formal e informalpt_PT
dc.subjectIntervenção comunitáriapt_PT
dc.titleEducação integral, institucionalização do tempo livre: outras lógicas educacionais no contexto Luso-Brasileiropt_PT
dc.typearticlept_PT
degois.publication.firstPage145pt_PT
degois.publication.lastPage160pt_PT
degois.publication.locationCampinas, Brasilpt_PT
degois.publication.titleCadernos CEDESpt_PT
degois.publication.volume39(108)pt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.relation.publisherversionhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622019000200145&lng=pt&nrm=iso&tlng=ptpt_PT
dc.identifier.doihttps://dx.doi.org/10.1590/cc0101-32622019225885pt_PT
Appears in Collections:Artigo publicado numa revista

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1678-7110-ccedes-39-108-145.pdf134.78 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.