Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.11796/2802
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rodrigues, Juliana Pedreschi | - |
dc.contributor.author | Gonçalves, José Luís | - |
dc.contributor.author | Garcia, Valéria Aroeira | - |
dc.contributor.author | Gonçalves, Daniela | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-19T08:26:22Z | - |
dc.date.available | 2019-09-19T08:26:22Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Rodrigues, J. P., Gonçalves, J. L., Garcia, V. A. & Gonçalves, D. (2019). Educação integral, institucionalização do tempo livre: outras lógicas educacionais no contexto luso-brasileiro. Cadernos CEDES, 39(108), 145-160.https://dx.doi.org/10.1590/cc0101-32622019225885 | pt_PT |
dc.identifier.issn | 1678-7110 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11796/2802 | - |
dc.description.abstract | A finalidade principal do presente artigo é refletir sobre os debates que circundam a educação integral. Baseado em revisão bibliográfica de estudos específicos sobre essa temática, propõe um breve diálogo entre concepções de educação integral no Brasil e em Portugal, articulando-as com propostas no campo da educação não formal. São apresentadas observações sobre as peculiaridades da educação integral em ambos os países, atentos para outros jeitos de organizar o processo educacional, escapando de uma única lógica e do risco de institucionalização cada vez maior do tempo livre. | pt_PT |
dc.description.abstract | The main purpose of the article is to reflect on the debates surrounding full-time education, and based on a bibliographical review of specific studies on the subject, to propose a brief dialogue between the conceptions of full-time education in Brazil and Portugal, articulating them with proposals in the field of non-formal education. Observations on the peculiarities of full-time education in both countries are presented here, attentive to other ways of organizing the educational process, escaping from a single logic and the risk of institutionalization of free time. Keywords: Full-time education; Non-formal and informal education; Community intervention | pt_PT |
dc.language.iso | por | pt_PT |
dc.rights | openAccess | pt_PT |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | pt_PT |
dc.subject | Educação em tempo integral | pt_PT |
dc.subject | Educação não formal e informal | pt_PT |
dc.subject | Intervenção comunitária | pt_PT |
dc.title | Educação integral, institucionalização do tempo livre: outras lógicas educacionais no contexto Luso-Brasileiro | pt_PT |
dc.type | article | pt_PT |
degois.publication.firstPage | 145 | pt_PT |
degois.publication.lastPage | 160 | pt_PT |
degois.publication.location | Campinas, Brasil | pt_PT |
degois.publication.title | Cadernos CEDES | pt_PT |
degois.publication.volume | 39(108) | pt_PT |
dc.peerreviewed | yes | pt_PT |
dc.relation.publisherversion | http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32622019000200145&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt | pt_PT |
dc.identifier.doi | https://dx.doi.org/10.1590/cc0101-32622019225885 | pt_PT |
Appears in Collections: | Artigo publicado numa revista |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1678-7110-ccedes-39-108-145.pdf | 134.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.