Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKatz, Lilian G.en_US
dc.date.accessioned2008-06-17T13:12:22Zen_US
dc.date.accessioned2013-05-20T13:51:50Z-
dc.date.available2008-06-17T13:12:22Zen_US
dc.date.available2013-05-20T13:51:50Z-
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.citationKATZ, Lilian G. - Perspectivas actuais sobre aprendizagem na infância. Saber(e)Educar. Porto: ESE de Paula Frassinetti. N.º11 (2006), p.7-21en_US
dc.identifier.issn0873-3600en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11796/700-
dc.description.abstractLilian Katz, Ph.D, desenvolve, neste artigo, uma reflexão sobre as suas preocupações em relação à abordagem de projecto e a uma escolarização precoce de crianças em idade pré-escolar, bem como os seus efeitos a longo prazo. É neste pressuposto que a autora salienta os “princípios de ensino, de desenvolvimento e de aprendizagem” enquadrados em quatro objectivos de aprendizagem: conhecimentos, capacidades, predisposições e sentimentos. São explorados aspectos que preocupam o dia-a-dia dos educadores de infância, no que se refere à adequação dos conteúdos a crianças em idade pré-escolar. Dá particular ênfase à capacidade investigativa da criança e à obrigação que cada educador deve sentir em explorar essa capacidade. A autora, para além de abordar as questões do ponto de vista das crianças, partilha uma série de experiências da sua vida e relata vivências de outras instituições.en_US
dc.description.abstractIn this article, Lilian Katz, PhD, reflects upon her concerns in relation both to the boarding of projects and to the early schooling of children at a pre-school age and its effects at a later stage. In this sense, the author highlights the “principles of teaching, development and learning”, fitting four learning aims: knowledge, skills, predispositions and feelings. Some aspects related to the daily life of childhood educators are also explored, namely: the adequacy of the contents to children at a pre-school age. This article emphasizes the importance of the investigation skill of the child and the fact that each educator must feel compelled to explore it. Besides approaching these questions from the perspective of children, the author shares a series of experience from her life, telling experiences which she lived in other institutions.en_US
dc.language.isoporen_US
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectAprendizagemen_US
dc.subjectEducação pré-escolaren_US
dc.titlePerspectivas actuais sobre aprendizagem na infânciaen_US
dc.typearticleen_US
Appears in Collections:N.º 11 (2006)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SeE11_PerspectivasLilian.pdf110.61 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.