Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilveira, Laureanoen_US
dc.date.accessioned2008-06-19T14:09:35Zen_US
dc.date.accessioned2013-05-20T13:54:15Z
dc.date.available2008-06-19T14:09:35Zen_US
dc.date.available2013-05-20T13:54:15Z
dc.date.issued2005en_US
dc.identifier.citationSILVEIRA, Laureano - Desenvolvimento humano e desenvolvimento sustentável: o papel da escola no século XXI.Saber(e)Educar.Porto: ESE de Paula Frassinetti.N.º10(2005), p.9-28en_US
dc.identifier.issn0873-3600en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11796/721
dc.descriptionp.9-28en_US
dc.description.abstractNo contexto do Desenvolvimento Humano e do Desenvolvimento Sustentado, procede-se a uma reflexão, orientada pelo paradigma da complexidade, sobre o papel da Escola no século XXI, aquele em que o número de alfabetizados do planeta é bastante superior ao dos analfabetos, o que confere à Escola, numa dimensão planetária, a enorme responsabilidade de conduzir a humanidade para uma estádio de consciencialização que a proteja das irracionalidades locais e globais.en_US
dc.description.abstractIn the context of Human and Supported Development, we will reflect upon the role of school in the 21st century, bearing in mind the complexity paradigm. This role is related to the fact that the number of alphabetized people is at the moment much bigger than the number of the non-alphabetized ones. In fact, this gives school – in a planetary way – the status of one of the most important institutions to lead the humankind to a state of consciousness which protects it against local and global irrationalities.en_US
dc.language.isoporen_US
dc.relation.ispartofseriesSaber (e) Educar;10en_US
dc.rightsopenAccess
dc.subjectAlfabetizaçãoen_US
dc.subjectDesenvolvimento humanoen_US
dc.subjectPapel da Escola - séc. 21en_US
dc.titleDesenvolvimento humano e desenvolvimento sustentável: o papel da escola no século XXIen_US
dc.typearticleen_US
Appears in Collections:N.º 10 (2005)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SeE10_DesenvolvimentoLaureano.pdf161.66 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.