Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/2221
Title: Inclusão de crianças com PEA. E agora?
Authors: Corrêa, Maria Melo
Orientador: Gomes, Ana
Keywords: Educação especial
Autismo
Issue Date: 23-Jul-2015
Abstract: De acordo com Oliveira (2009), 1 em cada 1000 pessoas é identificada com Perturbação do Espectro do Autismo (PEA). Os educadores precisam de ter atitudes positivas na inclusão das crianças com PEA, para que a sua inclusão seja positiva. Este estudo identificou as maiores dificuldades dos educadores na inclusão de crianças com PEA. A amostra, deste estudo, foram educadoras que exercem funções em diferentes concelhos do distrito do Porto. Os educadores mostraram concordar e identificar vantagens na inclusão, no entanto, identificaram uma variedade de estratégias adotadas na sua prática profissional. Os educadores revelaram ainda necessidade de formação extra na área.
According to Oliveira (2009), 1 in every 1000 people is identified with Autism Spectrum Disorder (ASD). Educators need to have positive attitudes towards the inclusion of these children, for their inclusion success. This study identified the major difficulties of educators in the inclusion of children with ASD. The sample of this study were educators located on different municipalities of OPorto district. Educators agreed and identified the advantages of inclusion. However, they claim adopting several different strategies in their professional practice. Educators revealed a necessity for extra training in the area.
Description: Trabalho realizado para a unidade curricular de Seminário de Projeto da Pós-Graduação em Educação Especial
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11796/2221
Appears in Collections:

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inclusão de crianças com PEA. E agora.pdfDocumento principal972.22 kBAdobe PDFView/Open
null155.81 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.