Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11796/721
Title: Desenvolvimento humano e desenvolvimento sustentável: o papel da escola no século XXI
Authors: Silveira, Laureano
Keywords: Alfabetização
Desenvolvimento humano
Papel da Escola - séc. 21
Issue Date: 2005
Citation: SILVEIRA, Laureano - Desenvolvimento humano e desenvolvimento sustentável: o papel da escola no século XXI.Saber(e)Educar.Porto: ESE de Paula Frassinetti.N.º10(2005), p.9-28
Series/Report no.: Saber (e) Educar;10
Abstract: No contexto do Desenvolvimento Humano e do Desenvolvimento Sustentado, procede-se a uma reflexão, orientada pelo paradigma da complexidade, sobre o papel da Escola no século XXI, aquele em que o número de alfabetizados do planeta é bastante superior ao dos analfabetos, o que confere à Escola, numa dimensão planetária, a enorme responsabilidade de conduzir a humanidade para uma estádio de consciencialização que a proteja das irracionalidades locais e globais.
In the context of Human and Supported Development, we will reflect upon the role of school in the 21st century, bearing in mind the complexity paradigm. This role is related to the fact that the number of alphabetized people is at the moment much bigger than the number of the non-alphabetized ones. In fact, this gives school – in a planetary way – the status of one of the most important institutions to lead the humankind to a state of consciousness which protects it against local and global irrationalities.
Description: p.9-28
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11796/721
ISSN: 0873-3600
Appears in Collections:

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SeE10_DesenvolvimentoLaureano.pdf161.66 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.